Sjekklista!
Disse tre vanlige feilene bør du
unngå når du skal investere
i videomarkedsføring.
- Hva er målet med videoen?
Dersom du bare har tenkt til å poste en video og håpe på det beste kan du være ganske sikker på at du ikke vil få noe særlig annet ut av videoen enn at moren din liker den og kommenterer «Så flott Martin! Dere er gode!»
Sørg for å ha et klart mål for øye, som for eksempel «100 nye følgere på facebook» eller «50 nye unike brukere på nettsiden per måned». Når du setter deg et klart mål vil det være lettere å lage en publiseringsstrategi som gir deg de resultatene du ønsker.
2. Hvem er egentlig helten i historien?
Dersom kundene dine skal engasjere seg bør du gjøre dem til helten i historien din. De bryr seg ikke om dine tall og strategier, de lurer på om du kan løse deres problemer, og om de kan stole på deg.
3. Dere glemmer å dele videoen med call to action!
Dere har brukt penger, tid og krefter på en video. Kanskje følt dere ukomfortable foran kamera. Og nå er det endelig over. Videoen er postet, og ferdig med det. Da gjør vel facebook sin greie? Feil! Dersom andre skal engasjere seg i filmen, så må dere gjøre det også! Få alle de ansatte til å dele filmen, og husk at dere har et mål for øye. Noen skal klikke på noe, og aller helst handle deretter.